پورتال اداره كل آموزش و پرورش استان مازندران
کدمطلب: anbw67MZ      تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۵ ۲۲:۴۰:۴۴      تعداد بازديد اين صفحه:  ۶۶
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جشنواره تجربیات برتر سنجش:

ارزشیابی صحیح لازمه تغییر در رفتار است

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه ارزشیابی صحیح لازمه تغییر در رفتار است، گفت: کار معلم این است که یادگیری انجام شود و یادگیری یعنی اینکه تربیت حاصل شود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «سید علی قاسمی» در نخستین جشنواره تجربیات برتر حوزه سنجش و ارزشیابی تحصیلی که در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد، اظهار داشت: اگر به پرسش ها در زمینه فلسفه وجودی آموزش و پرورش، هدف از سنجش و ارزشیابی و  انتظارات جامعه از دستگاه تعلیم و تربیت پاسخ دهیم، مسیر آموزش و پرورش مشخص می شود.

وی ماهیت وجودی آموزش و پرورش را اصلی ترین مسئله در همه ی سطوح آموزشی دانست و بیان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت مطابق برنامه های اجرایی با ارزیابی از مجموعه ی خود آن ها را از لحاظ صلاحیت مورد سنجش قرار می دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان به اینکه تکرار و تمرین موجب سهولت یادگیری می شود، تصریح کرد: تعلیم و تربیت در مدارس باید منجر یادگیری شیوه و مهارت زندگی در آینده شود.

این مقام مسئول یکی از انحرافات نظام آموزشی را شامل همسو سازی تعلیم و تربیت  مقدمه ای برای ورود به دانشگاه دانست و بیان داشت:  از همان ابتدای تعلیم وتربیت همه ی اهداف آموزشی بر اساس فعالیت های دانشگاه برنامه ریزی می شود به همین دلیل در همه ی شهرها دانشگاهی به وجود آمده است.

قاسمی مشخص کردن انتظارات معلم، دانش آموز و خانواده را در روند یادگیری امری ضروری دانست و اضافه کرد: بعضی از ارزشیابی ها بر اساس اطلاعات دانش آموزان انجام می شود که این اطلاعات حافظه محور دارای ماندگاری محدود است.

مدیرکل آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت باید بر پایه آموزشی برای زندگی آینده باشد، افزود: تربیت منحصر به کلاس درس نیست بلکه تربیت اصولی در جاهای مختلف مدرسه هم می تواند انجام شود. باید آموزش به این جایگاه برسد که بچه ها به مدرسه عشق بورزند.

وی تغییر در روش ها را تنها راه رهایی از وضعیت موجود و رسیدن به توسعه برشمرد و اذعان داشت: اگر نظام تعلیم و تربیت  هدفش تربیت انسانی شایسته باشد که در آینده بتواند با موفقیت زندگی کند در این صورت به موفقیت آموزشی دست پیدا می کنیم.

رییس دستگاه تعلیم و تربیت استان تغییر دانش و منش را منوط به تغییر در نگرش  ذکر کرد و یادآور شد: هر اصلاحاتی که در هر نهادی صورت گیرد تا بدنه آن مجموعه اصلاحات را نفهمند این امر به دست نمی آید .تغییر اصولی در افکار منجر به کارایی بهتر می شود.

قاسمی روند برنامه های آموزشی را بر اساس رویکرد تربیت محور توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: نظام آموزشی مقدمه ای برای تمام اهداف است. تغییر و ساماندهی همه ی برنامه های مدرسه از قبیل تربیت بدنی، پرورشی، فرهنگی، اردو و از این موارد منجر به تربیت انسانی شایسته می شود.

وی با بیان اینکه آموزش از جمله شاخص های پنهان است، ادامه داد: همه اجزای آموزشی یک سیستم هستند و با نگاه سیستمی برای تحقق اهداف همه ی عناصر آموزشی باید به هم متصل باشند و با  باور دهی و باور پذیری گامی برای آموزش برای زندگی بر داریم.

این مسئول در پایان با بیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند تغییر است متذکر شد: همه ما باید برای تغییر سازنده کمک کنیم با تولید سرمایه انسانی مفید و تمرکز بر نیروی انسانی آموزش و پرورش تبدیل به سیستم اصلی کشور می شود.

موردی جهت نمایش و جود ندارد.
دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط آموزش و پرورش در سایت منتشر خواهد شد «پیام‌هایی که شامل تهمت یا افترا باشدمنتشر نخواهد شد» پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد
آخرین اخبار
اخبار برگزیده
دیدگاه